Min bästa vän Hanna skrev ett otroligt bra inlägg som jag tänkte dela med er, hennes blogg kan ni läsa HÄÄÄÄR!!

" Förra lördagen"

Förhoppningsvis är jag inte den enda som upplevt "Morkkis-söndag" Dvs. man har antagligen varit lite väl berusad, sagt nått pinsamt, gjort nått pinsamt, sett pinsam ut och gett ett oönskevärt intryck av sig själv. Kamraterna antingen skrattar åt dig eller skakar på huvudet med armarna i kors. Alkohol passar egentligen ingen. Allra minst mig.

Lista på vad man inte ska göra:

1. Gå fram och tvinga fram en diskussion med en bekant

Det kanske känns som en bra idé; du anser dig själv vara en djup, sympatisk och pratsam människa. Men de vet ju inte dom. Antagligen kommer du att ge det motsatta intrycket. Dessutom har kanske ditt läppstift kletats ut över hela munnen. Och i värsta fall på hakan.

2. Berätta för ALLA hur underbara dom är

Behöver jag förklara ? Förutom det muntliga, att dessutom krama och våldta deras ansikten med pussar så dom får gå in på toaletten och tvätta sig!

3. Vägra gå hem

Försök att nästa gång intala dig själv att du faktiskt borde gå hem och sova för att skydda dig själv... från dig själv. För ditt eget bästa.

Ja, och sen också; fräs inte åt dina kompisar. För om du gör det kanske dom lämnar dig ifred och då kan vad som helst hända. Worst case scenario.

Och när du har följt alla dessa regler kommer söndagen att kännas helt okej. Men om du inte gjort det så får du trösta dig med att det egentligen inte spelar så stor roll mera vad som hänt. Och skit i vad dom andra tycker om dig. Du kan inte ändra på det som skett. Så skratta åt det istället. Jag anser att man inte ska ta livet så allvarligt, ibland gör du bort dig vem bryr sig. Egentligen bara du, om du har bestämt dig att haka upp dig på det.

Så bra skrivet, nån som känner igen sig ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar